Jeśli zauważasz duży spadek ruchu w Google i nie wiesz co jest przyczyną problemu, nie jesteś sam. Widoczność w wyszukiwarkach może być bardzo ważna, a słaba widoczność może poważnie wpłynąć na Twoją zdolność do przyciągania nowych firm. Nie powinieneś czekać, aż stanie się za późno, aby naprawić SEO swojej witryny. Korzystanie z listy kontrolnej pomoże Ci zawęzić problem.
Najpierw sprawdź swoją stronę, aby upewnić się, że nie jest zablokowana przez roboty. Meta roboty mogą być używane do uniemożliwienia Google indeksowania stron. Mogą być również używane do blokowania wyszukiwarek od śledzenia linków. Upewnij się, że wszystkie Twoje meta roboty zawierają słowo „nofollow”, co oznacza, że Twoja strona nie podąża za żadnymi linkami.
Kolejnym czynnikiem może być brak wysokiej jakości treści. Google chce treści, które odpowiadają potrzebom osób szukających Twojej strony. Jeśli masz bloga, będziesz chciał się upewnić, że posty, które publikujesz są dobrze napisane i są istotne dla intencji szukającego. Często post na blogu, który jest bardzo techniczny lub długi, nie spełnia potrzeb szukającego, więc jest mało prawdopodobne, że będziesz w stanie go uszeregować.
Innym częstym powodem, dla którego Twoja strona może nie pokazywać się w Google jest to, że jest zbyt nowa. Generalnie, nowa strona może potrzebować do 90 dni, aby zostać zaindeksowana przez wyszukiwarkę. Aby upewnić się, że Twoja strona jest indeksowana, możesz przesłać ją do Google lub użyć narzędzia sitemap, aby dać wyszukiwarce znać, że istnieje.
Oprócz braku treści, Twoja strona może mieć inne problemy. Na przykład, możesz mieć wiele backlinków, ale żaden z nich nie wskazuje na stronę główną. Ważne jest, aby upewnić się, że linki na Twojej stronie pochodzą z domen o wysokim autorytecie domeny, co zwiększy Twoje rankingi. Negatywny wpływ na ranking witryny mogą mieć również kary algorytmiczne. Kary algorytmiczne mają miejsce, gdy wyszukiwarka uzna treść strony za niepełnowartościową lub pozbawioną jakości. Strona ze zbyt dużą liczbą backlinków może podlegać karom ręcznym.
Wreszcie, istnieje możliwość zażądania od Google przeglądu witryny. Firma dokona jej przeglądu i usunie wszelkie ostrzeżenia z wpisu Twojej strony. Zazwyczaj masz prawo do jednej prośby o recenzję co 30 dni. Jeśli jednak obawiasz się o bezpieczeństwo swojej witryny, powinieneś poprosić o drugi przegląd. Podczas tego przeglądu Google pokaże Ci wszelkie potencjalne problemy z bezpieczeństwem i przekaże Ci więcej informacji na temat problemu.
Bez względu na to, którą metodę wybierzesz, powinieneś uczynić priorytetem zajęcie się podstawową przyczyną problemów SEO Twojej witryny. Możesz to zrobić, sprawdzając Google Search Console swojej witryny. Ponadto, powinieneś rozważyć wynajęcie programisty, który pomoże Ci zabezpieczyć Twoją stronę. Kiedy masz silny plan bezpieczeństwa w miejscu, twoja strona będzie mniej prawdopodobne, aby doświadczyć problemów z jej indeksowaniem.
Teraz, gdy przeczytałeś ten artykuł, powinieneś lepiej zrozumieć, dlaczego Twoja witryna może nie pokazywać się w Google. Będziesz również wyposażony w szereg narzędzi, które pomogą Ci zbadać przyczyny problemów i wprowadzić zmiany, których potrzebujesz, aby zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach.